domingo, mayo 20, 2007


PANORAMA DE L'ART ITALIÀ DESPRÈS DE LA SEGONA GUERRA MUNDIAL


Sobre la conferència de la professora Paola Babini de l'escola de Belles arts de Bologna ha estat interessant l'àmplia visió d'artistes que ens ha mostrat que han destacat a Itàlia els últims seixanta anys.

Un dels que més m'han marcat és Alberto Burri nascut el 1915 i que serà un artista significatiu a Itàlia i arreu del món. És interessant d'ell que comença a expressar el seu sentiment artístic a través de la pintura desprès d'haver estudiat medicina, per al moment en que em trobo jo dins la meva formació aquest punt m'ajuda a pensar que qualssevol de nosaltres si algún dia ha d'arribar a un reconeixement artístic se'ns pot manifestar en qualssevol etapa de la nostra vida encara que el treball que fem a classe ens sigui molt limitat i que potser serà desprès de la universitat que ens obrirem els nostres camins potser molt diferents dels que caminem aquí.

De Burri em va agradar el seu treball ajuntant sacs sense que sigui necessari pintar-los realitzant una costura en que actuen les coses del passat cosides amb les del present. M'agrada la seva relació amb la naturalesa i el discurs de la costura que tradueix a travès de la soldadura. L'òxid arriba a ser un nou aspecte del paisatge pictòric.

També són interessants els seus treballs junt amb Fontana sobre aspectes de la refracció de la llum treballant amb electricitat i llum de neó.

Un dels punts a destacar de la conferència va ser quan la professora Babini ens va mostrar les intervencions de "Decollage" en que es recuperen cartells d'anuncis de pel·lícules per continuar la destrucció d'estrats i d'esquerdes del paper.

Fou impactant el treball de Manzoni amb la seva atenció orgànica envasant la merda d'artista en llaunes de paté.

És interessant que a Itàlia també s'utilitzés el color negre desprès de la guerra relacionat amb la mort com feu aquí Tàpies.

Seria convenient per a tots que professors d'altres univesitats del món visitessin més sovint la nostra i ens expliquessin com s'estàn formant en un altre indret del món alumnes com nosaltres.

No hay comentarios: